Završeno je snimanje još jednog Blankovog kratkometražnog igranog filma “Krš“, scenarista iredatelja Petra Vukičevića te producentice Žane Jukić. Film “Krš” donosi važnu...
Završeno je snimanje još jednog Blankovog kratkometražnog igranog filma “Krš“, scenarista i
redatelja Petra Vukičevića te producentice Žane Jukić.
Film “Krš” donosi važnu i emocionalnu priču kojoj je cilj potaknuti duboke refleksije o muškosti i međugeneracijskim odnosima. Ovaj meditativni film istražuje emocionalne sukobe i dinamiku odnosa između oca Željka (Leon Lučev) i sina Mislava (Stipe Jelaska), fokusirajući se na muški identitet i borbu protiv tradicionalnih obrazaca ponašanja.
Snimanje filma odvijalo se na autentičnim lokacijama u Dalmatinskoj zagori, od 9. do 13.
listopada 2024. godine. Projekt su prepoznali i podržali Hrvatski audiovizualni centar (HAVC),
Grad Zagreb i Grad Zadar te je realiziran u koprodukciji s Kinoklubom Split.
Obrazloženje umjetničkog savjetnika za kratkometražni igrani film – Marija Kozine po rezultatima Javnog poziva za poticanje audiovizualnih djelatnosti i stvaralaštva – kategorija proizvodnje kratkometražnog igranog filma na kojem se kratki igrani film Krš našao među odabranima. Prilikom odabira prijedloga za sufinanciranje vodio sam računa o dorađenosti scenarija, uvjerljivosti redateljske koncepcije i motivacije te stupnju pripremljenosti i izvedivosti samoga projekta.
“Priča o mladiću u kasnim dvadesetima koji odlazi k ocu u provinciju ne bi li zaliječio slomljeno srce, pri čemu shvaća da je svome roditelju u nekim aspektima sličniji nego bi to htio priznati. Važnu ulogu pritom će odigrati i lik bika Gare, tragičnog junaka lokalnih bikijada. Ovakve priče o ranjenoj muškosti na razini teme možda i nisu nepoznanica u kinematografiji, ali rijetko su kada napisane ovako vješto i koncizno. Petar Vukičević apsolvent je filmske i TV režije na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, iza sebe ima i dokumentarni film na sličnu temu, a u scenariju je demonstrirao poznavanje sredine, lokalnog idioma, ali i emocionalne konstelacije likova, što ovoj priči daje svježinu i autentičnost.“
*Tijekom snimanja niti jedna životinja nije zlostavljana ni ozlijeđena.
Foto: Blank / Denis Komljenović
U produkciji udruge Blank, od 8. – 13. srpnja 2024., u Splitu je sniman kratkometražniigrani film “Dobro je sve“, koscenarista i redatelja...
U produkciji udruge Blank, od 8. – 13. srpnja 2024., u Splitu je sniman kratkometražni
igrani film “Dobro je sve“, koscenarista i redatelja Rina Barbira. Riječ je o
egzistencijalističkoj drami o muškom prijateljstvu i odrastanju u čijem središtu je Andro
koji za vrijeme kratkog boravka u rodnom Splitu počinje gubiti osjećaj pripadnosti
ljudima i sredini koje je smatrao neupitnim dijelom svog identiteta.
U filmu igraju Paško Vukasović, Josip Lukić, Stipe Radoja, Snježana Sinovčić-Šiškov i
Špiro Jurić.
Direktor fotografije je Tin Ostrošić, koscenarist i kreativni asistent redatelja je Šimun
Šitum, Marko Grgić i Niko Gulam su snimatelji tona, Marko Ferković montažer, a Borna
Buljević dizajner zvuka.
Scenografiju i kostimografiju potpisuju Maja Golem i Luca
Ninčević, a majstorica maske je Ivana Lončar. Skript je radio Josip Kraljević.
Producentica filma je Sara Ivelić, izvršni producent Lucian Mirdita.
Projekt je realiziran uz podršku Hrvatskog audiovizualnog centra.
Foto: Blank
Split, 22. srpnja 2024.
U produkciji udruge Blank, od 23. – 28. svibnja 2024., u Splitu je sniman kratkometražni igrani film AnnoDomini, scenarista i redatelja Filipa...
U produkciji udruge Blank, od 23. – 28. svibnja 2024., u Splitu je sniman kratkometražni igrani film Anno
Domini, scenarista i redatelja Filipa Antonia Lizatovića. Riječ je o društvenoj satiri koja prati kako se
različiti akteri odnose prema trendu masovnog turizma.
Snimanje filma odvilo se na autentičnim splitskim lokacijama poput Dioklecijanove palače i kultnog kluba
Kocka, kao i u kvartovima Gripe, Bačvice i Radunica. U filmu igraju brojni renomirani i nagrađeni glumci
te filmski djelatnici, kao i na desetke statista različitih profila i nacionalnosti.
Među njima našli su se u glavnoj ulozi Stojan Matavulj, britansko-talijanska glumica Virginia Ruspini, Mia Bujan, Paško Vukasović, Marin Klišmanić, Filip Radoš, Stipe Radoja, Denis Tomić, Petar Čakić i Leon Macanović.
Projekt je realiziran u koprodukciji s Kino klubom Split te uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra i
Grada Splita.
Foto: Blank
Datum: 14. lipnja 2024.
Vrijedna ekipa iz FMFS na je i ove godine pripremila hrpu zanimljivih predavanja i radionica. Program industrije otvoriti će radionicom Intimacy Coordination...
Vrijedna ekipa iz FMFS na je i ove godine pripremila hrpu zanimljivih predavanja i radionica.
Program industrije otvoriti će radionicom Intimacy Coordination training s Amandom Blumentha, pravi takav trening u Hrvatskoj, u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom, itekako važan za budućnost stvaranja sigurnog radnog okruženja u filmskoj industriji. Ostatak ovogodišnjeg programa možete pronaći na poveznici.
Informacije o početku i lokaciji: Petak, 14. lipanj 2024. KINOTEKA ZLATNA VRATA, Dioklecijanova 7
Tijekom četiri sata, vodeća koordinatorica intimnosti na setovima, Amanda Blumenthal, iz Intimacy Professionals Association (IPA), pružit će uvid u tu, relativno novu poziciju unutar industrije, te demistificirati njihov proces rada, ali i proces rada s njima.
Na radionici će se razgovarati o tome štoje točno IC, osnove i nužnost takve pozicije na setu, protokoli koji se primjenjuju tijekom priprema i na dane snimanja, vrsta obuke koju koordinatori/ce poduzimaju, te na koji način doprinose što učinkovitijim produkcijskim procesima u suradnji s različitim odjelima.
Predstavit će se i najbolje prakse za stvaranje sigurnog okruženja rada, s ciljem što sigurnije izvedbe intimnih scena za sve uključene, neovisno o njihovom angažmanu na projektu, kako prepoznati seksualno uznemiravanje, te alate za snalaženje u takvim situacijama, i još mnogo toga. Program realiziran u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom.
Svi zainteresirani mogu se prijaviti putem poveznice: FMFS Industrija: Intimacy coordination training (google.com) te osigurati svoje sudjelovanje.
Napokon smo dočekali! Za dva dana počinje omiljena kulturna manifestacija, 17. Festival mediteranskog filma Split, koji donosi čak 107 filmova iz 41...
Napokon smo dočekali!
Za dva dana počinje omiljena kulturna manifestacija, 17. Festival mediteranskog filma Split, koji donosi čak 107 filmova iz 41 zemlje u šest različitih programa. Uz već poznate lokacije, Ljetno kino Bačvice, Tvrđava Gripe i Kinoteka Zlatna vrata, svoje treće besplatno kino seli u susjedstvo spomenika Grguru Ninskom.
U dugometražnom programu Mediteran u kojem se u konkurenciji nalaze redom hrvatske premijere, svoje filmove osobno će publici predstaviti redatelji Omar Hilal (Egipat), Miguel Faus (Španjolska), Enrico Maria Artale (Italija) i Ardit Sadiku (Albanija).
“Voy Voy Voy” komedija je snimljena prema istinitom događaju koji zvuči nevjerojatno. Redatelj Omar Hilal donosi priču o siromašnom Hassanu koji se u želji da pobjegne u inozemstvo pridruži nogometnoj reprezentaciji slijepih i slabovidnih, te glumi da je jedan od njih. “Voy Voy Voy” je poharao kino blagajne u Egiptu i bio njihov kandidat za Oscara.
U programu je i albanski kandidat za najvažniju filmsku nagradu. Autor Ardit Sadiku režirao je odličan dokumentarac “Alexander” o Alexandru Grudi koji je 1990. tijekom pada komunizma skovao plan otmice ratnog broda kako bi pobjegao iz zemlje zajedno s grupom prijatelja.
Talijanski “Raj” je dinamična obiteljska drama o kompleksnom odnosu majke i sina, za koju je Enrico Maria Artale u Veneciji dobio nagradu za najbolji scenarij, a film je uz priznanje za najbolju glavnu žensku ulogu, osvojio i nagradu žirija mladih.
Sjajna Isabelle Huppert vraća se na FMFS u filmu “Sidonie u Japanu”, gdje tumači francusku spisateljicu koja dobiva poziv u Japan na predstavljanje reizdanja svoje knjige. Ova odlična humorna drama pruža zanimljiv pogled na japansku kulturu i različitosti.
Palestinska “Jedina zemlja” potresan je dokumentarac nagrađen na Berlinaleu od strane i žirija i publike. Priča prati palestinskog aktivista koji godinama snima uništenje svoje zajednice od strane Izraela. Upoznaje se s izraelskim novinarom i s njim stvara snažan savez koji rezultira višegodišnjom borbom za istinu.
“Nasljednik“ je napeti psihološki triler nagrađivanog redatelja Xaviera Legranda, u kojem pratimo umjetničkog direktora velike pariške modne kuće koji nakon smrti oca otkriva njegovu veliku tajnu.
Netipična gangsterska drama “Enea“ vješto spaja napetost s melankolijom, a mladi redatelj i scenarist Pietro Castellitto je i u glavnoj ulozi mladića koji iz želje za novom avanturom prihvaća ponudu mafijaškog bossa da proda veliku količinu kilograma kokaina.
“Raskrižje“ je tursko-švedska-francuska koprodukcija, emotivni film ceste u kojem dvoje stranaca prevladavaju ideološke i emotivne prepreke ujedinjujući se u zajedničkoj misiji.
Napeta i realistična drama “Amal“ u kojoj glavnu ulogu tumači Lubna Azabal, splitskoj publici je poznata po pobjedničkom filmu FMFS-a “Život mi dobro pristaje”, a za novu ulogu nagrađena je u Tallinu. Zanimljivo je da je upravo Azabal bila predsjednica žirija za kratkometražni program u Cannesu koji je Nebojši Slijepčeviću dodijelio “Zlatnu palmu”.
Izvan konkurencije gledat će se i domaći dokumentarni film “Brod“ pulskog redatelja Elvisa Lenića koji će u Splitu osobno predstaviti film o brodogradilištu Uljanik koje je postalo napušteno groblje radionica, dizalica i olupina.
Ranije je već objavljeno da će FMFS-ov dugometražni program otvoriti “Tiha sluškinja”, dinamična i osvježavajuća satirična drama, o kojoj će redatelj Miguel Faus pričati publici Ljetnog kina Bačvice. Za film zatvaranja odabran je talijanski kino hit godine “Uvijek postoji sutra”, poznate glumice Paole Cortellesi.
Sve informacije, program i ulaznice dostupni su na linku: https://fmfs.hr/novosti/
Američki proizvođač zrakoplova Cirrus odabrao je Bol kao savršenu pozadinu za izradu novih visokokvalitetnih marketinških materijala za promociju svojih proizvoda. Paul Schmutzler,...
Američki proizvođač zrakoplova Cirrus odabrao je Bol kao savršenu pozadinu za izradu novih visokokvalitetnih marketinških materijala za promociju svojih proizvoda. Paul Schmutzler, glavni producent internog medijskog tima je dao izjavu u kojoj predstavlja kompaniju i dijeli svoja pozitivna iskustva sa filmskog seta.
“Cirrus je poznata kompanija, globalni lider u privatnom zrakoplovstvu i proizvođač najprodavanijih klipnih zrakoplova SR serije i Vision Jeta®, prvog svjetskog privatnog mlažnjaka s jednim motorom.
Interni medijski tim Cirrusa zadužen je za produkciju visokokvalitetnih marketinških materijala koji se tiču naših zrakoplova i klijenata koji ih svakodnevno koriste. Naš proizvod ističemo stvaranjem marketinškog materijala koji kombinira prekrasna mjesta, ljude i naše zrakoplove. Ove godine smo odlučili osvježiti naš europski marketinški sadržaj sa snimanja koje smo zadnji puta snimali u Švicarskoj 2021. godine. Željeli smo drugačije vizure od alpskih prizora koje smo imali u Gstaadu, pa smo počeli tražiti idealnu lokaciju. Pregledali smo opcije u Škotskoj, Španjolskoj, Francuskoj, Švicarskoj, Grčkoj, Švedskoj, Norveškoj, Finskoj, Engleskoj, Sloveniji, Slovačkoj i Italiji, ali smo se odlučili za mali otok Brač u Hrvatskoj.
Planiranje je trajalo nekoliko mjeseci, a zahtijevalo je koordinaciju između našeg medijskog tima u Knoxvilleu, Tennesseeju, i lokalne produkcijske kuće u Hrvatskoj. Film Rentals je bio naš partner za opremu na setu poput svjetala, stalaka, generatora i DIT opreme. Croatian Creative Casting osigurala nam je glumce, statiste koji su nam bili potrebni na setu. Ivana Lončar i Andrea Bošković pobrinule su se za frizuru i šminku, dok su Marcela Vrček i Ira Rumora brinule o stiliziranju garderobe za sve glumce i statiste.
Napravili smo dugačak put iz SAD-a do Hrvatske, ali sve je prošlo glatko i bez većih problema. Putovali smo preko Amsterdama i stigli u Zračnu luku Split, gdje smo unajmili tri vozila za osoblje i opremu. Film Rentals je poslao vozača u Split da nam dostavi opremu odmah po slijetanju. Odatle smo se odvezli do trajektne luke i ukrcali na brod za Supetar.
Dolazak na Brač bio je nestvaran jer smo prvi put uživo vidjeli mjesta koja smo do tada gledali samo na fotografijama i videozapisima. Vožnja preko planina do naše baze u Bolu bila je veličanstvena, s prekrasnim pogledom na Jadran i planine na kopnenom dijelu Hrvatske. Kada smo stigli u Bol i počeli istraživati novu okolinu, odmah smo znali da je naš izbor lokacije bio pravi jer ćemo s ovim pokazati potpuno drugačiju i jedinstvenu lokaciju u Europi našim klijentima.
Tijekom boravka u Bolu proveli smo dva dana u izviđanju i pripremama te četiri dana snimanja. Lokalne tvrtke koje su nam omogućili korištenje svojih objekata bili su divni i susretljivi, a s nekima smo se sprijateljili provodeći vrijeme zajedno. Općinski upravitelj Kristian Bačić pomogao nam je osigurati dozvole za snimanje na mnogim mjestima diljem grada i nismo imali problema s pristupom bilo kojem javnom mjestu za snimanje.
Nakon dana snimanja u Bolu, preselili smo se na Zračnu luku Brač gdje smo dva dana s glumcima snimali naše zrakoplove. Menadžerica Petra Bonačić-Sargo pomogla nam je osigurati dozvolu za korištenje zgrade terminala i rampnog prostora potrebnog za našu ekipu od oko 30 ljudi. Cijelo osoblje zračne luke bilo je izuzetno susretljivo i omogućilo nam je neometan rad u sigurnom okruženju. Restoran Mali Raj iz Bola pružio nam je usluge cateringa na setu tijekom dana u zračnoj luci.
Sveukupno, uspješno smo završili snimanje u Hrvatskoj i vratili se s oko 5 terabajta foto i video sadržaja. Tijekom narednih tjedana nas očekuje priprema sadržaja s kojim ćemo započeti postprodukciju kako bi novi marketinški materijali bili spremni za korištenje krajem godine.”
Splitsko-dalmatinski filmski ured (SDFU) je osnovan s ciljem privlačenja filmskih ekipa i projekata za snimanje filmova, TV serija i ostalih multimedijalnih sadržaja u županiji. Ured je ovlašten za pronalaženje i prezentaciju potencijalnih filmskih lokacija, logistiku domaćim i stranim produkcijama, ishodovanje dozvola za snimanje, kao i umrežavanje produkcijskih ekipa, filmskih djelatnika, te lokalnih ugostitelja i hotelijera.